Zelfportret

‘Een zelfportret’ wordt de leuke wekelijkse Photo-uitdaging bij Anne.

Spontaan komen meerdere opties in mij op : selfie, portret in de spiegel, karakteriserende beschrijving van wie ik ben, symbolisch portret.

Ik duik in het archief en ontdek mezelf in stukken, scherven brachten die dag echt geluk. De foto werd 8 maand geleden genomen in de tuinen van Appeltern, waar we een dagje rondkuierden en een superbe High Tea genoten in het prachtige bloemenkader. Maak de puzzel op ’t gemak en je komt er wel.

Ergens meen ik me vaag te herinneren dat Anne schreef dat het de bedoeling is om een nieuwe foto te nemen in de week van de opdracht. Duidelijk dus dat ik niet goed bezig ben, acht maand is te lang…..
Wat dan met dit zelfportret in evolutie in juist geteld één uur, gisteren gedwee ondergaan voor een aardig prijsje en vandaag een totaal ander mens? Wat moet de man achter mij, die even geruisloos verdween, gedacht hebben bij zoveel ijdelheid. Hij begreep glimlachend, “iets met een goed doel”.

Nu wacht me ook het zelf-portret in enkel(e) woorden. Bij de foto-uitdaging hoort dit uiteraard niet, toch waag ik hier voor het eerst een simpele poging. Kris-kras wat zomaar in me opkomt.

twijfelaar
palindroom in leeftijd

woonachtig in de stad van de GoedHeiligMan

weinig ambitieus

luistervaardig

lezen en wandelen en fietsen als hobby

graag in goed gezelschap

(soms te) kritisch

lievelingskleur blauw

ordenend flexibel

lieve omabaard en omabaard Lieve

dol op kleinkinderen en marshmallows

onzeker zeker en zeker onzeker

ondanks tijd tijdsgebrek

wil leven als een vlinder, maar niet vlinderachtig leven

Van bloot geven gesproken….. Met dank aan Satur9 !

68 gedachten over “Zelfportret

  1. Lieve, wat een mooie reacties en ik vond de eerste puzzel leuk, naast jou gevangen in het woord en de raadselachtige coupe van folie op je hoofd. (Wat zit je haar weer leuk). Genoten. dank je wel. 💝❤️

    Geliked door 1 persoon

  2. Was vroeger al niet goed in opdrachten doen omdat ik dan ook zo mijn eigen invulling had maar ik vond eerste foto best wel mooi en dat bij de kapper is toch ook beetje een zelf portret . Selfies maken is niet wat ik trouwens zelf doet hoor. Ik ben gewoon een eekhoorn die als mens schrijft.😀😉 Lente groetjes van mij en zoals gewoonlijk ben ik ook weer gezellig laat hier.😀🤣

    Geliked door 1 persoon

  3. Je hebt er in woord en beeld weer een voorbeeldig logje van gemaakt. Vooral je eerste fotoserie vind ik erg mooi en helemaal passen bij het jaargetijde. De manier waarop je jezelf hebt beschreven vind ik erg knap. Of het inhoudelijk klopt, weet ik natuurlijk niet, maar mooi omschreven is het zeker.

    Geliked door 1 persoon

  4. Leuk! Foto’s en woorden. Bij beide herkenning, een afbeelding had ik eerder al eens gezien, de woorden in deze vorm niet eerder, maar de inhoud komt me niet als onbekend voor. Als je in de gelukkige omstandigheid bent je berichten te volgen, dan is een bevestigende hoofdknik niet heel ver weg. Niet alleen je leeftijd is palindromisch/paradoxalisch in dit zelfportret. 🙂

    Geliked door 1 persoon

    1. De kleur is eigenlijk mijn eigen kleur sinds ik vergrijsd ben. Vroeger was ik heel donker. Ik houd het bij kleine sliertjes variatie.

      Like

  5. Wat een leuke invulling…beter nog je bent nu lenteproof met de mooie high lights
    Zoek de verschillen haha dol op kleinkinderen en marshmallows 🙂
    Leuk blog geworden

    Geliked door 1 persoon

  6. Heel mooi gedaan, zowel in beeld als woord. Ik herken mezelf in nogal wat punten van je portret in woorden. Het hoeft inderdaad niet, maar je woorden zijn een meerwaarde bij je bijdrage!

    Geliked door 1 persoon

  7. Op alle fronten zeer geslaagd, Dat even dat je in de orde van “aluhoedjes” was ingetreden maar het was gelukkig slechts voor het goede doel, helemaal geslaagd ook nog!
    Ook je geschreven portret is heel geslaagd . Ik herken je natuurlijk in beiden. 😉

    Geliked door 2 people

      1. Inderdaad, er is een week tijd om er iets van te maken. En, hoewel het hier niet van toepassing is, heb ik ook niks tegen laatkomers. Toch niet voor de foto challenge 🙂

        Geliked door 2 people

Reacties zijn gesloten.