Twee blogs op twee dagen? Vandaag moet eraf.

Slecht nieuws : mijn bloeddruk staat te hoog, meer nog, veel te hoog. Dus krijg ik een apparaat mee naar huis waarmee ik hem tweemaal per dag thuis moet meten gedurende 14 dagen. Ik doe het trouw, maar vreemd…. op 2 minuten tijd schelen die waarden soms twee punten? Wijselijk (?) kies ik voor de laagste. Die nog te hoog is.

Vandaag is de grote jaarlijkse stressdag daar weer. De inschrijvingen voor het cultuurabonnement van volgend schooljaar in Beveren openen digitaal om 9 uur. Samen met mij zitten een massa mensen meer dan intijds klaar om een plaatsje te bemachtigen.
Geubels is mijn TOPfavoriet. Die moét en zal erbij zijn deze keer!
Twee computers staan hier klaar, stel je voor dat er één forfait geeft….

9u……..Neen, lukt (nog) niet…..Geef ze even tijd L.
9.1u….. Geduld is een mooie deugd L.
9.2u……Komaan zeg.
9.8u……Zucht.
9.12u…..Frustratie troef.
9.14u……Vloek.
9.15u…..Nog 130 wachtenden voor jou.
9.19u….Oef!

Met een sprint tik ik uitbundig op de man. Voor deze keer mag het, zelfs manlief verdraagt het. Volzet. Door niet-abonnementen, want vrije tickets lukten dus wel. Maar dan betaal je per voorstelling 4 Euro meer (dus 40 euro in totaal) én is de extra gratis voorstelling niet inbegrepen.
En wij, tja, waren gieriger…. én vooral dommer dan de 500 man voor me.
Geubels wordt dus niet dé man van 2025. Is manlief stilletjes opgelucht?

Nog snel een flauwe vervanging vast gelegd en me op de wachtlijst geplaatst, wellicht als nummer 354.


Niet naar mijn gewoonte typ ik een ontgoochelde reactie in op facebook.
Snel volgt de reactie “Beste LDP, onze excuses voor het ongemak. Er ging inderdaad iets mis in het ticketsysteem, waar wij zelf niet verantwoordelijk voor zijn. Uiteraard. Al wie 5 of meer losse tickets bestelde, wordt vanaf maandag gecontacteerd en zal alsnog kunnen genieten van het abotarief.”
Ik kan het niet nalaten : “Ik was zo slim niet om direct 10 losse tickets te kopen. Ik bleef geduldig (??) wachten …..en Geubels was volzet….” Met een droevig gezichtje.
Geen reactie meer.

Daarna meet ik plichtsbewust mijn bloeddruk. En voor één keer liggen de waarden binnen het aanvaardbare. Meer van dat?!



47 gedachten over “Twee blogs op twee dagen? Vandaag moet eraf.

    Als laatste in de rij, ik ben het met Matroos Beek en de andere commentaren eens. Al jaren aan een pilletje, geen betablokker maar een aceremmer.
    inderdaad, je moet je vaker ergeren, dan schiet ie omlaag. Als ik naar een controle moet schiet het omhoog, maar bij zo’n zesdaagse is ie weer normaal, let wel, wel met pil.

    ik mag de lijzige Geubels graag horen. Jochem Myjer is een van mijn helden. Zijn kinderboeken over de Gorgels zijn meesterlijk en zijn voorstellingen, vooral de voorlaatste, vond ik erg goed.

    Like

  1. Enkele jaren geleden was mijn bloeddruk ook redelijk hoog. Dan maar een pilletje hier tegen. Nu is hij weer op normale hoogte.
    Stress voor cultuur. Je zou voor minder een hoge bloeddruk krijgen.

    Like

  2. Wat zonde voor jou dat het niet gelukt is met het verkrijgen van dat gegeerde kaartje. Wie weet in de toekomst meer geluk.
    De bloeddruk moet dus omlaag. Van witte jassen of angst voor wat die bloeddrukmeter gaat zeggen, kan hij ook al stijgen. Meet enkel als je voelt dat je rustig en ontspannen bent, dan krijg je een betrouwbaar resultaat. Aldus dokter matroos.
    Het beste ermee!

    Like

  3. Je moet nogal wat over hebben voor een beetje cultuur. Maar met alle goede tips die je hier al gegeven zijn, komt het vast goed met Geubels én met je bloeddruk. Levens geleden stond ik ’s morgens vroeg al in de rij voor het VVV kantoor waar eind van de middag de tickets voor het concert van The Rolling Stones werden verkocht. En dan was ik niet de eerste…. sommigen hadden de nacht doorgebracht op de stoep. In zo’n rij, waar niemand voorkroop, maar je plaatsje in de gaten hield als je even moest plassen, ontstond dan altijd een heel bijzondere sfeer, een soort voorpret voor het concert zelf. Heerlijke tijden. Geen stress. Alleen maar plezier samen…

    Like

  4. Hoge bloeddruk – mij welbekend. Goed om weten is dat er makkelijk iets kan worden aan gedaan. Dagelijks een pilletje, en de mijne staat OK. Behalve als zo’n witte stofjas mijn bloeddruk meet, dan schiet die als een pijl omhoog.

    Like

  5. Vervelend die hoge bloeddruk. Ik hoop dat er iets op gevonden kan worden. Die van mij is aan de lage kant juist.

    Wat kaarten kopen etc. daar zijn jongeren echt een kei in. Misschien kunnen de volgende generaties daarbij assisteren.

    Like

    1. Dat kopen is geen probleem, ik ken de knepen van het vak. Maar zij moeten wel eerst hun website in orde brengen.
      Vandaag was hier heel veel wind, ik hoop dat het bij jullie meer meevalt👍

      Geliked door 1 persoon

  6. Stressvol, die toestanden. Jammer voor jullie. Maar nog jammerder van uw hoge bloeddruk. Zorg goed voor jezelf. Misschien kunnen jullie elders nog eens een show van Geubels meepikken. Eens op zijn website kijken.

    Like

      1. Neen, nog niet gekookt voor hem. Hij is veel te duur voor zo’n klein cultuurcentrum waar max 150 pers. Toegelaten zijn.

        Like

  7. Inderdaad, MyriamC weet het. Kwartiertje helemaal rustig/niets doen, voor ’t meten, en ver verwijderd van maaltijden. Bloeddrukmeter ligt hier binnen handbereik, ook tijdens de bouwwerken…, dan haal ik wel een keer 21/10, op ’t randje af, ;-( één keer maar… Toch héél vaak, véél te hoog… Een pilletje doet voor de meesten wonderen!

    Alle goeds, Lie(f)s.

    Geliked door 1 persoon

  8. Ook ik ben fan van de droge humor van Geubels…al zou voor mijn bloeddruk een heftiger program nodig zijn om die omhoog te krijgen.
    Het is ook altijd wat…moest 3 x in de week bloeddruk laten meten omdat die niet lager mocht worden door medicatie. En werd daar aangesloten op zo’n kastje…wel een half uur en dat 3 x in de week je zou er stres door krijgen haha
    s6met het viden van kaartjes voor Geubels

    Like

  9. Geubels spreekt zo traag dat elke bloeddruk ervan omlaag móet gaan denk ik, behalve natuurlijk als je niet van Geubels houdt. Toch interessant dat je bloeddruk daalt bij frustratie! Niet dat dat een remedie is natuurlijk. Maar dat je naast de kaartjes hebt gegrepen is wel heel teleurstellend. Geubels is leuk!

    Like

  10. Soms loont het om aan de kassa van het theater te bestellen, dat is dan weer een net iets andere ingang. Soms ook kun je op de reserve lijst gezet worden voor áls e kaarten terugkomen.
    Maar het schijnt goed te zijn voor je bloeddruk dat je niet kunt gaan.

    Like

  11. Wat een ellende. Nou ja … dat is natuurlijk heel relatief.

    Ik droeg ooit 24u een ‘kastje’ om mijn bloedruk te meten want bij de huisarts had ik altijd een hoge bloeddruk. Mijn hele leven heb ik dat al. Tja …

    Prettig weekend. Ik zag bij toeval een kort filmpje van Geubels op bezoek bij de koning. Ze zijn geboren op dezelfde dag. Eén van mijn leerlingen (een Franstalige Belg) was namelijk nieuwsgierig hoe goed of slecht Meneer Sire de Majesteit Nederlands spreekt.

    Like

      1. Omdat dit gesprek(je) niet is voorbereid … dus min of meer spontaan reageren op de kwinkslagen van de bezoeker moet ik zeggen dat de ontvangende Filip het goed deed.

        Like

  12. Jammer, maar helaas. Geen Geubels….. Hier worden de kaarten voor Jochem Myjer onder de inschrijvers verloot. Maar ik ben geen inschrijver, dus geen stress. Wel vier andere kaarten gekocht, waar minder publiek op af komt.

    Succes met de stressmeter, eh, nee…. de bleoddrukmeter.

    Like

  13. Maak een alert aan op TicketSwap. Er is altijd een kans dat er iemand niet kan gaan en zijn ticket(s) doorverkoopt. TicketSwap is veilig. Zij controleren de doorverkochte tickets op echtheid en met een alert krijg je direct een verwittiging als er tickets aangeboden worden. Succes!

    Ik heb ook een tijd mijn bloeddruk moeten bijhouden. Ik mat dan altijd tweemaal kort na elkaar en de tweede keer was altijd lager dan de eerste. Tip: eerst een kwartiertje rustig zitten en dan pas meten. Tijdens het meten niet praten en je arm stil houden. En stress vermijden!!

    Geliked door 1 persoon

    1. Aha, ik ga eens googelen hoe dat werkt. Ik heb er nog niet van gehoord. Dank voor de tip.

      Stress vermijden? Blijkbaar helpt stress de bloeddruk verlagen in mijn geval. 🙂

      Inderdaad, de tweede keer is altijd lager. Of is dat dan omdat ik dan al iets langer rustig zit? Ook hier volg ik je tips graag op.

      Like

      1. Ik zie dat er voor Geubels op 15 november al 10 tickets gezocht worden op TicketSwap. Zet er je maar snel bij. En je wordt het snelst verwittigd via de app.
        Meeste kans op tickets kort (enkele weken/dagen) voor de voorstelling.

        Like

Plaats een reactie